עבודות הסלילה במעלה גולני, המחבר בין מרגלות החרמון למוצבים בפסגתו, הושלמו בחודשים האחרונים. סלילת ציר התנועה, שארכה כשישה שבועות, בוצעה על-ידי מערך ההנדסה של אוגדה 36, במטרה להכשיר את הדרך למעבר נוח יותר בין הבסיסים והמוצבים באזור.
שביל הכורכר הישן נסלל לכביש דו-סטרי חדש בעל שני נתיבים, הפתוח לשימוש צה"ל בלבד, כך שגם בתום העבודות נותר מעלה גולני שטח צבאי סגור. עלות הסלילה, אגב, נאמדת במיליון שקל וחצי. "עד כה, אפילו רכב ארבע על ארבע היה מתקשה לעלות בדרך הישנה", סיפר קצין ההנדסה של אוגדה 36, סא"ל יובל וקס, "עכשיו ישנו כביש סלול ומדוגם, שיאפשר לכוחות לנוע בגזרה בצורה נוחה יותר".
מעלה גולני שימש במלחמת יום הכיפורים את לוחמי גולני לכיבוש הר החרמון. לדרך זו מיוחסת חשיבות היסטורית רבה, כזירה בה התרחש אחד הקרבות הקשים ביותר שידע צה"ל במלחמה זו ובכלל.
פרויקט הסלילה הנו חלק מעבודות ההנדסה שנערכו במהלך השנה האחרונה בכל אזור הצפון, כחלק מהיערכות צה"ל להתפתחויות בגזרה. "בשנים שקדמו למלחמת לבנון השנייה תוקצב מערך ההנדסה האוגדתי בשבעה מיליון שקל וחצי בלבד, אבל מאורעות המלחמה והלקחים שהופקו אחריה הובילו להגדלה משמעותית של התקציב", סיפר סא"ל וקס. "בתקופת יישום לקחי המלחמה עמדו לרשותנו עשרות מיליוני שקלים, ששימשו לביצוע העבודות הנדרשות, בין היתר במעלה גולני".
תוכניות הבנייה השונות יצאו לפועל בשיתוף קבלנים פרטיים ופלוגות מילואים של כוחות ההנדסה האוגדתיים, והצריכו שימוש באמצעים צבאיים ובכלים אזרחיים.