שבוז חיילים
חיפוש
חיפוש חיפוש חיפוש
מתגייסים חיילים משוחררים סטודנטים דרושים פורומים מגזין לימודים
שבוז ראשי
 
שם משתמש:
סיסמא:
הרשמה
התחבר
שכחת סיסמא?
הודעות אחרונות:
חיל הטכנולוגיה והאחזקה (חיל החימוש)- עזרה
חיל הטכנולוגיה והאחזקה (חיל החימוש)- עזרה
חיל הטכנולוגיה והאחזקה (חיל החימוש)- עזרה
המלצה חמה על משרד עורכת דין מומחית
קורסים בנובמבר-דצמבר למדריכת
ציסטה על שם בייקר
ציסטה על שם בייקר
לאן שווה לבקש להתנדב?
תומך לחימה ביחידות הקומנדו
יחידה סודית בצהל
 לפורום
הודעות אחרונות:
קורס בחימוש
מעוניינת לעבור בסיס אבל להשאר באותו תפקיד
גימלים
תומך לחימה ביחידות הקומנדו
משהו קצת להצחיק את החיילים שפה
מחפשים עבודה בזמן השירות?[=
לינקים למוצרים לחיילים באלי אקספרס
איך הרווחתי כסף אחרי השחרור
מה אתם אומרים על זה
אהלן,
 לפורום
הודעות אחרונות:
מתחילה ללמוד במכללה למינהל
למפעל מיזרונים דרוש מחסנאי
דרוש עובד לחברת מנעולנים בקנדה
מתלבט מה ללמוד
רילקס מערכות שינה - חנות מזרנים
השלמת הכנסה בשעות הערב
גנרל מכונות משרד בע"מ - מדפסת אפסון
נחשף: אילו מקצועות הכי הכי שווה ללמוד אחרי צבא
קורס פסיכומטרי 50% הנחה לחיילים משוחררים!
עבודה באירופה!
 לפורום
הוספת בלוג למועדפים
נורית זאת אני וכתיבה זה ייעודי עודכן ב- 14/12/2006
אני בחורה בת 29. בוגרת תואר שני במידענות ותעודה בעיתונאות כעת אני מחפשת עבודה ובינתיים נהנית לי מכתיבת בלוג. כתיבה זה הדבר האהוב עלי ואף הוצאתי ספר לאור. הא, ושכחתי משהו קטן, אני סובלת ממחלה גנטית בשם דסאוטונומיה משפחתית
על הבלוג ועליcrack 12/14/2006

 

מאז אני זוכרת את עצמי, הדסאוטונומיה משפחתית היוותה חלק גדול בחיי, גדול מידי.

דסאוטונומיה משפחתית, למי שלא יודע, זו מחלה גנטית הפוגעת במערכת העצבים ומשמעותה פגיעות שונות במערכות הגוף. המחלה יכולה להיות ברמות שונות של קושי ולשמחתי, אצלי המחלה יחסית קלה, יחסית...עיקר הבעיות מהמחלה הן עקמת בגב, חוסר דמעות בעיניים ושינויי לחץ דם.

הורי דאגו לשים אותי בגן ובבתי ספר רגילים. הם החדירו לי שאני כמו כולם ואכן רב הזמן זה עזר, שכן התנהגתי כמו כולם במידת היכולת והתחברתי לילדים רבים. השיא החברתי שלי היה בכיתה ח`, כאשר לראשונה כתבתי את הספר "מיכל" וכל התלמידים התלהבו. למעשה אפילו היה ניסיון להפוכו לסרט. ניסיון כושל כמובן, אבל היה לי טוב והרגשתי אפילו קצת מפורסמת.

הבעיות האמיתיות אבל התחילו אצלי בתיכון, הן מבחינה בריאותית והן מבחינה חברתית. הרגשתי שונה מכולם ובודדה מאוד, רב ההפסקות הייתי לבד, חוץ מכמה הפסקות שבהן הייתה איתי מיטל, חברתי הטובה ביותר (והיא עדיין חברה מדהימה שלי, שאני אוהבת יותר מכל) אני מניחה שהבעיה העיקרית שלי בתקופה זו נבעה מהכחשה מצידי שאני נכה, ראיתי את עצמי כמו כולם אך עם מחלה וברור שחברי לכיתה ראו שאני נכה ואילו אני, פשוט סרבתי להאמין בזאת.

הורי,  שכבר לא ידעו מה לעשות, לקחו אותי לעובדת סוציאלית לטיפול פסיכולוגי. היתה לי כימיה מיידית עם שלומית, העובדת הסוציאלית. הרגשתי שסוף סוף מישהו מבין אותי ולא מאשים אותי. היא הבינה שהיה לי קשה וגם גרמה לי סוף סוף להכיר במיגבלותי, דבר שעזר לי מאוד לקבל את עצמי בתור מי שאני באמת.

כמו שתקופת התיכון היתה התקופה הקשה ביותר בחיי, התקופה באוניברסיטה היתה הטובה ביותר בחיי. תקופת הלימודים האקדמאיים היתה אחת התקופות הטובות ביותר בחיי. הלימודים עניינו אותי, סגל המרצים היה בסדר גמור והכי חשוב האנשים עימם למדתי היו מקסימים ושתי חברות שלי מאז הפכו לחברות טובות ביות ואנו נפגשות בערך כל סוף שבוע. פשוט תקופה מדהימה. הכל היה נפלא. הכל? אוקי, עכשיו אני קצת מגזימה... לא הכל היה כל-כך אידיאלי. כסטודנטית בעלת מגבלויות נאלצתי להתמודד עם די הרבה קשיים.

לאחר התואר השני במידענות החלתי לעבוד כמתכנתת אינטרנט בעמותת נגישות ישראל וניהלתי פורום נכים בוויי-נט. תפקידים אלו אפשרו לי להתקדם עם הכתיבה ולפרסם מאמרים. החלטתי לקחת את עצמי בידיים ולהפוך את הכתיבה לחלק המרכזי בחיי.

אני התחלתי בסדנת כתיבה והמשכתי אף בקורס עיתונאות. המשכתי לפרסם כתבות ואף התחלתי לכתוב ספר חדש.

 

השיא של הכתיבה שלי היה דווקא כשחזרתי לספר הראשון. לאחר שנערה עם מוגבלויות נתקלה בו ואמרה כי עזר לה מאוד, פרסמתי אותו בהמשכים באתר נגישות ישראל. הייתי מאוד מאושרת, במיוחד לנוכח התגובות הטובות שהחלו להתקבל. כעת הבנתי כי חלומי יכול להיות קרוב יותר ממה שחשבתי, ואכן, לאחר כמה דחיות מההוצאות השונות, מצאתי עצמי פונה להוצאות קטנות יותר וכעבור שבוע יצר עימי קשר המו"ל מפרדס הוצאה לאור ונעתר לבקשתי. הוא הסכים להוציאו אם אגייס 500 רכישות מוקדמות ב 50% בלבד. אני מאושרת עד הגג נרתמתי למשימה.

 

אותה משימה שנתה את חיי לגמרי ובדרך מסויימת גרמה לי להרגיש בריאה וחזקה מתמיד. פתאום קלטתי כמה אני מסוגלת לעשות ויותר מזה, עושה.

התחלתי לפרסם בפורומים, לפנות לאתרים ופורטלים שונים, יחצ"נים והפצתי בכל דרך אפשרית. בסוף אכן התבצעו 530 רכישות מוקדמות וספרי יצא לאור ביוני האחרון. אני עכשיו עובדת על ספרי הבא וכתיבת טורים שונים, בתקווה שבעתיד חיי המקצועים יתמקדו אך ורק בכתיבה.

בהמשך הבלוג אפרט על המשך החיים, אתמקד בנקודות בחיי ובכלל בחיי הנכים וכולכם מוזמנים לאתר להנות מהכתיבה והשרותים שאני מציעה

http://www.nuritp.com



[לקריאת התגובות]     [הוספת תגובה]     סה"כ תגובות: 1
סינדי ואניcrack 12/14/2006
כשאני רוצה לספר למכרי משהו מצחיק, אני תמיד מספרת כיצד פחדתי מכלבים בילדותי. זה מצחיק כי עכשיו יש לי כלבה, שהיתה עימי כבר מעל 12 שנים וקוראים לה סינדי. כולם גם יודעים עד כמה אני מטורפת על הכלבה הזאת. אני מתייחסת אליה כאילו היתה בתי וכל הזמן מנשקת ומחבקת אותה. פחד מכלבים – ממש כבר לא קיים.

אני, למשל, זוכרת איך בגיל 13 חברתי הטובה ביותר, מיטל, ביקשה שאגיע אליה, וסיפרה לי שיש לה כלב. אני חטפתי פניקה וניסיתי להתחמק מהביקור כמה שאפשר. לא ידעתי שמיטל המציאה זאת ויצאתי בתירוץ עלוב שאבי לא יכול לנהוג כי כואבת לו הרגל.... עד עכשיו היא מספרת לכל העולם את הסיפור ולאחר הסמקה קלה שתינו פורצות בצחוק.
בפרק זה אני רוצה להראות לכם עד כמה סינדי חשובה לי ועד כמה עזרה לי בהתמודדות עם המחלה. 

באה בזמן

את סינדי, כפי שציינתי כבר בטור הראשון, קיבלתי באחת התקופות הכי קשות בחיי. בכיתה י"א. באותה עת היה לי משבר חברתי וגם בלימודים לא הצלחתי. אני זוכרת איך בכיתי כל הזמן ובפעם היחידה בחיי חשבתי על התאבדות. הרגשתי שאיש לא עוזר לי, הורי היו בשלהם, די אובדי עצות. היועצת חשבה שבדיתי את רב הסיפור והאשימה אותי. אחותי היתה שקועה בעולמה ופשוט הרגשתי בודדה מתמיד. מי ששינה זאת היתה סינדי. 

הורי ניסו לחבר אותי לפסיכולוגים, שלא עזרו כלל, עד שפגשתי את שלומית, עובדת סוציאלית שהבינה אותי וסוף סוף גרמה לי להבין שלא הכל באשמתי ואף שכנעה אותי להתמודד עם פחדי ולקחת כלב.

חדשה במשפחה

אני ממש זוכרת איך לקחנו אותה. התכוונו בהתחלה לרכוש כלב כנעני בדרך לירושלים ושמחתי מזה. אבל באותה עת היתה אצלי בת דודה מארה"ב והיא שכנעה אותנו לקחת כלב מאס.או.אס. שלושתינו נסענו לשם וראינו שרב הגורים כבר נלקחו. נותרו רק שניים: אחד היה ישנוני כזה והשני שובב שכל הזמן שיחק. התאהבתי בו ממבט ראשון. הוא היה חמוד והגור הכי יפה שראיתי בחיים שלי. הוא היה פשוט מושלם. וגם, הוא היה היא.... למה אני מדגישה זאת? כי בהתחלה אבא שלי רצה לקחת רק כלב ממין זכר, כי חשש מעניין העיקור וההשלכות, אך כמוני, מרגע שראה את הגורה הזאת, התאהב בה. שילמנו עליה ולקחנו אותה איתנו. כל הדרך היא רעדה ונראתה כזו מסכנונת, שלא מבינה מה רצינו ממנה. בדרך החלטנו לקרוא לה סינדי וכך היא הצטרפה למשפחה.

אני עדיין זוכרת איך פחדתי ממנה בהתחלה. גורה כזאת קטנה וליבי פעם כל עת שהייתי לידה. אחד הדברים שהלחיצו אותי ששיניה בדיוק צמחו והיא ניסתה ללעוס כל דבר, כולל כפות הרגליים שלי. אני אבל עדיין זוכרת איך נשארתי לבד עם סינדי יום אחד, כשהיא סגורה בחדר מאחורי מחסום והחלטתי לבוא לראות אותה מקרוב. ברגע שהבחינה בי היא נתנה זינוק והפילה את המחסום. הייתי בהלם ופחד. טיפסתי על כיסא וחששתי לרדת עד שחברה של אחותי אמרה לי לתת לה גבינה צהובה וכך להחזירה לחדר. זו הפעם הראשונה שנתתי לה אוכל.

"היא רק תאט אותנו ונפספס את הסרט"

בכל מקרה, לאחר שהתגברתי על הפחדים, ראיתי עד כמה סינדי נפלאה. היא נתנה לי הרבה וראתה אותי פשוט כמו שאני, מעבר למגבלה. ראיתי עד כמה צודקים כשמדברים על אהבה ללא תנאי של הכלבים, וזה היה הדדי. סינדי עזרה לי מאוד בהתמודדות עם התקופה הקשה הזאת, וידעתי שלמרות שאין לי כמעט חברות, בבית תמיד תהיה סינדי.
לטייל איתה זה בעייתי בשבילי

דווקא קיוויתי שאוכל לטפל בה ולצאת לטייל איתה, אך די במהרה ראיתי שזה בעייתי בשבילי. סינדי בעברה, שלא כמו הכלבים האחרים, לא אהבה לטייל ותמיד ניסתה למשוך הביתה, למשוך לצד השני ובכך הפילה אותי פעם-פעמיים, כך שלטייל איתה, טיילתי רק בליווי אבא שלי. קצת מאכזב, אך אני מניחה שהחשיבות האמיתית זה בקשר שנוצר בינינו.

סינדי עזרה לי המון במשך כל שהותה בחיי. החל מכך שסייעה לי להתגבר על הבעיות החברתיות באותה שנה ארורה, בכך שנתנה לי אהבה בלי תנאים וגרמה לי להרגיש לראשונה בהרבה הרבה זמן טוב עם עצמי. למשל, זכור לי יום אחד שרציתי ללכת לסרט עם שתי ידידות שלי, תמי ואורלי. תמי הסכימה בשמחה וכבר התחלנו לקבוע, כששמעתי את אורלי מתחילה להתחמק. לא הבנתי למה, אך רק משכתי כתפי והסתובבתי ואז שמעתי את אורלי אומרת כי אני רק אאט אותן ונפספס את הסרט. בכיתי ללא הפסקה עד שהגעתי הביתה לקבלת פניה של  סינדי המכשכשת בזנבה. חיבקתי אותה ונשקתי לה. הרגשתי עד כמה היא חברה אמיתית.

כשקשה לישון- סינדי מעודדת אותי

אפילו בתקופה האחרונה סינדי לצידי. אני מתקשה לישון ואז מתחילה להרגיש רע. היא כל הזמן איתי, במיטה, ליד המחשב, נמצאת שם, מארחת לי חברה ומעודדת אותי – ממש כדור הרגעה טבעי.

סינדי עזרה לי עוד בפעמים כה רבות: בעיות רפואיות, אהבות נכזבות, ראיונות כושלים, סיום חופשה והכל. תמיד כשהיה לי רע, היא היתה שם. אני מרגישה שהיא בת משפחה לכל דבר. היא פשוט הכי נפלאה שיש והכי יקרה לי מכל.
החלטתי גם שכאשר אכנס להריון מיד אקח גור כלבים, שלדעתי יסייע לילד לגדול ולהיות מאושר ובריא.



[לקריאת התגובות]     [הוספת תגובה]     סה"כ תגובות: 0
לעבוד מהביתcrack 12/14/2006
בשל מחלתי, פעמים רבות אני לא חשה בטוב ולכן אני עובדת מהבית. עבודה מהבית מאפשרת לי לנוח מידי פעם, וכן אין לי מגבלה של שעות. אם ארצה אוכל לעבוד גם בלילה ואפילו בחצות. דבר, המקל עלי מאוד. חוץ מזה, אין לי רישיון כי הראייה שלי לא מספקת. הניידות נהיית בעייתית עבורי. באוטובוסים אני חשה לא בטוב ולכן האפשרות היחידה הנותרת לי היא נסיעה במוניות. אפשרות זאת אמנם נוחה מאוד אבל עם זאת, יקרה מאוד. כעת אני עובדת במ.י.ל.ב.ת ואכן לעיתים עובדת במקום עצמו, כפעם בשבוע, ואז הם משלמים לי על מוניות אך ספק אם יכלו לשלם על כל יום. אפילו לא היה לי נעים לבקש.

טלויזיה באמצע היום
למעשה, אני עובדת מהבית כבר כמעט חמש שנים ומזה למדתי את היתרונות והחסרונות בדבר. היתרון הגדול ביותר לדעתי האפשרות לקום מתי שרוצים. בעוד אני רואה את הורי קמים לפני שבע, אני מתרווחת במיטה וישנה עוד שעה וחצי שעתיים. מנסה לא לקום מאוחר מזה, כי בכל זאת רוצה להספיק לעבוד משהו ואם אני קמה אחרי תשע, עד שאני ממש קמה ומתארגנת כבר מתחילה את יומי רק בעשר. בקיצר עדיין יכולה לישון עד יחסית מאוחר וזה ממש כייפי. גם המנעות מפקקים זה יתרון אדיר. יתרון גדול נוסף זה שאין בוס על הראש שלי. מובן שאני בקשר טלפוני ודואר אלקוטרוני עם העמותה אך עדיין יכולה להרשות לעצמי פסקי זמן ואפילו לא לפספס תוכנית אהובה. זה ממש נחמד ונוח. אני עם עצמי כל הזמן ואיש לא מפריע לעבודתי, פעם עבדתי במקום עבודתי ולא הצלחתי להספיק כמעט כלום, כל רגע היו נכנסים אנשים ומדברים וכך היום עבר.

משתגעת משעמום
טוב, ברור שיש גם חסרונות. עבודה מהבית יכולה להתפרס על כמעט כל היום כך ואין שעות עבודה מוגדרות, לטוב ולרע. אני זוכרת מקרה שהבוס שלי התקשר בקרוב לחצות והסטרי אמר שהאתר לא עולה. במקרה לא הצלחתי להרדם. חוץ מזה, לא יעזור, כמה שאני אוהבת את עצמי ולהיות בחברתי, הרבה פעמים אני משתגעת משעמום ורוצה להיות בקרב אנשים. חוץ מזה כמה שנחמד לראות טלויזיה פה ושם, לפעמים היא משתלטת על כל היום ומודה יש ימים שבהם אני כמעט לא עובדת. ימים אלו נחשבים לי לא כימי עבודה ואני מורידה אותם ממכסת השעות.

בכל מקרה, אין לי אפשרות לעבוד מהבית, כבר אמרתי והבעיה הבאמת עיקרית, היא מציאת עבודה. כיום אני מחפשת עבודה וברגע שעניין העבודה מהבית עולה, המשרה כבר לא רלוונטית. הייתי מאוד רוצה לעבוד כפרילנסרית, אך חוששת מעניין פתיחת תיק ושוב, לא ממש בטוחה איך אשיג פרוייקטים. 



[לקריאת התגובות]     [הוספת תגובה]     סה"כ תגובות: 0
בזכות האינטרנטcrack 12/14/2006
האינטרנט ואני
הכל התחיל לפני.... נראה לי משהו כמו 15 שנה, אולי קצת פחות. ברגע שהתחברתי לאינטרנט מיד   התלהבתי! התקנתי כמעט ישר אייסיקיו ומהר דאגתי ללמוד בניית אתרים ברמה הבסיסית. ידיד רחו לימד אותי להשתמש במחולל של נטסקייפ (אם מישהו זוכר את זה), והכנתי את אתר הבית הראשון שלי. הייתי מקוונת ומאז חיי השתנו בלי היכר. התגובות לאתר הבית היו ממש חיוביות. הרגשתי בקצה העולם, סוף סוף אני טובה במשהו והכי נח שכל העולם יכול לראות זאת ויחד עם זה איש לא מכיר אותי. אני יכולה להיות עצמי, אך איש לא יידע על המוגבלויות שלי, איש לא יידע שאני נכה. הכרתי עוד ועוד אנשים, ודחיתי את הקץ של ההיכרויות עד אותו בחור.  
                                                                                          

יוני ואני
קראו לו יוני ואני נדלקתי. עברנו לשוחח בטלפון ולקראת הפגישה סיפרתי לו שאני נכה. הוא לא התרגש וציפיתי בכיליון עיניים לפגוש אותו. לא ידעתי למה אני מכניסה את עצמי. זו הייתה הפגישה הראשונה שלי והפגיעה הראשונה. הוא הגיע אלי הביתה ודברנו קצת, אך היה ממש ברור שזה לא זה ומאז ציננתי את עניין ההיכרויות ושמרתי על הוירטואליות. הרגשתי שנכוותי מספיק.
ההקפאה לא החזיקה מעמד יותר מידי זמן... לאחר שהחבר הראשון שלי נסע לחוץ לארץ ורשמית נפרדנו, חזרתי לרשת לאתרי ההיכרויות של אנשים עם מוגבלויות.
באותו זמן  בניתי את האתר המדריך האינטרנטי לנכה והייתי מאוד גאה בעצמי. האתר מאוד הצליח ואפילו הראו אותו בזומביט ודיברו עליו ברדיו. הייתי בענן התשיעי וידעתי שוב, שמצאתי את עצמי ורק באינטרנט.
במקביל  התחלתי עם כל ההיכרויות, הפעם באתר הכרויות לנכים. היו לי דייטים בערך כל שבוע והיה מעייף, עד שהכרתי את חברי השני דרך האינטרנט. הכרנו, התאהבנו והיה לנו טוב יחד. הוא גר בערד ואני במרכז. אמנם הוא היה מגיע אלי לסופי שבוע, אך גם לי היה קשה להגיע אליו וגם לא הראה שום נכונות לעבור וכל פעם דחה את העניין.יצאנו כמעט שנתיים, אך בסוף התחילו המריבות. הרגשתי שאנו מתרחקים רגשית, כאילו המרחק הפיזי לא הספיק... הקשר נכשל ואני חזרתי לאתר ההיכרויות מיואשת מתמיד, אבל האינטרנט סייע לי הרבה מהמצופה. מצאתי עבודה בנגישות ישראל כמתכנתת אינטרנט ובמקביל ניהלתי את פורום נכים בוויי-נט. עבודה זו בהחלט פתחה לפני עולם חדש לגמרי. גם הייתי הרבה יותר עסוקה וגם הכרתי הרבה מאוד אנשים. התחלתי עם מפגשי הפורום שנתנו לי סיפוק ואושר רב. הייתי בפסגת העולם בעיקר כשהסכמתי לעזור לארגן מסיבת הכרויות לנכים. מטרת המסיבה הייתה הן להכיר בן זוג והן לחוות מסיבת ריקודים לכל דבר. במסיבה זו הרגשתי לא פחות ולא יותר כמו סינדרלה. רקדתי כל הזמן והרבה התחילו אותי, הרגשתי נשית ומושכת. הרגשה ממש נדירה אצלי.
גם עכשיו האינטרנט עוזר לי מתמיד. לאחר שבזכותו מצאתי את עבודתי הנוכחית, כמידענית במילבת, והאינטרנט עוזר לי בתחום הכי חשוב בחיי – הכתיבה.
התחלתי עם הכתיבה עוד בזמן עבודתי בנגישות ישראל. אני זוכרת בדיוק מה קרה. מנהל פורום זוגיות בוויי-נט הציע שיתוף פעולה בין הפורומים וביקש שאכתוב מאמר ונשלב בין הדברים. אני כתבתי את "נכים וזוגיות" ולתדהמתי המאמר קיבל הרבה מאוד תגובות טובות. סוף סוף הרגשתי שמצאתי ייעודי. הכתיבה טסה לה והתחלתי לכתוב טור אישי בעמותת נגישות ישראל. מאז כתבתי עוד כתבות באתרים שונים וכל כתבה סיפקה לי אושר רב.
אהבה על גלגלים
לאחרונה, בעקבות פרסום הספר שכתבתי, אהבה על גלגלים, באתר נגישות ישראל, קידמתי את הכתיבה לשלב הבא. בעוד שאני ממשיכה לכתוב כתבות באתרים שונים, גם פתחתי אתר בית.
אם זה לא מספיק – פרסום הספר באינטרנט הוביל להגשמת חלומי והוצאת הספר לאור. 
עכשיו אני שואפת להפוך את הכתיבה לתחום התעסוקה העיקרי שלי. האמת שציפיתי שיהיה לי קל בהרבה לעשות זאת, אך באינטרנט כמעט תמיד לא משלמים ולעיתונים אני לא מצליחה להיכנס. כנראה צריך קצת פרוטקציה, אבל אני לא מתייאשת ובטוחה שאצליח במטרתי. ושוב, הכל אודות לאינטרנט.


[לקריאת התגובות]     [הוספת תגובה]     סה"כ תגובות: 0
אני וספורטcrack 12/14/2006
מי שמכיר אותי, ודאי צוחק לו כהוגן. נורית אתלטית??? זו בדיחה. אני מודה באמת שעד עכשיו כל קשרי להתעמלות היו כושלים ביותר והתבטאו בעיקר בהליכה עם חברות מהחניה לבית קפה. הישגי הספורטאים הישראלים באולימפידת הנכים מרשימה מאוד. בתור אחת שלא מתלהבת מספורט, הישגי הנכים עדיין מדהימים אותי. במיוחד כאשר אני רואה יותר ויותר ספורטאים ובכמעט כל הענפים.                                      

אני מאוד אוהבת לשחות, אך בעקבות מחלתי, מסוכן לי לבלוע מי. אני עלולה לחטוף דלקת ריאות והדבר  או לפגוע בראייה – כתוצאה מכניסת מים עם כלור או מי מלח לעיניים. לכן למרות שקניתי משקפת טובה לשחייה, אני עדיין נרתעת מכך.                                                                                                                     
במסגרת ניהול פורום נכים ותחילת עבודתי ב"עמותת נגישות ישראל", גיליתי את "ספיבק". ואכן לאחר חשש קל נכנסתי לשגרה פעמיים בשבוע. את ההתעמלות השיקומית מאוד אהבתי ונהניתי מכל רגע, כשבעיקר אהבתי את ההרגשה אחרי - הרגשה כזו טובה של חוזק ובריאות. הייתי ממש גאה בעצמי אבל, להפתעתי הרבה, דווקא מההידרותרפיה, לה ציפיתי אף יותר, התאכזבתי. המליצו לי, בגלל העקמת, לשחות שחיית גב ובה הכי פחות התמצאתי והכי פחות הרגשתי שליטה. הרגשתי ממש ככישלון, כך שמצאתי עצמי פחות ופחות מתלהבת. למרות זאת, החלטתי שאמשיך לא משנה מה ובאמת המשכתי עד החורף ואז בבת אחת נאלצתי להפסיק. עם החורף בא הקור ועם הקור הגיעו כאבי הגב ולא סבלתי זאת. ידעתי שזה לא טוב להפסיק, אך להמשיך עם הכאבים האלו היה טוב?
וכך מצאתי את עצמי שוב מתרחקת מפעילות גופנית ודי בטוחה שלא יעזור, אני וההתעמלות הפכים גמורים ולצערי, אין מה לעשות בעניין.
לאחר זמן מה שמעתי על "עמותת אתגרים" ומודה שרציתי להצטרף, אך היה לי קשה לכוון עצמי לענף מתאים. וכך, לאחר ויתור העניין של אתגרים, אני  מודה בבושה, שנכנסתי לתקופה העצלנית בחיי. בדיוק לא עבדתי וסתם העברתי את הזמן מול מסך המחשב, מסך הטלויזיה והמטבח. אני יודעת, בריא מאוד.... בתקופה זו כבר התקשתי ללכת ומעדתי פעמים רבות, הרגשתי נבוכה ורציתי למצוא פיתרון במהרה וכבר הלכתי לרופא ברצון לעבור ניתוח בגב, אך הרופא לא המליץ והניתוח נדחה, והחלטתי שאני חייבת לעשות משהו ומהר.
התקופה הספורטיבית בחיי
פתחתי בתקופה ספורטיבית חדשה בחיי, שלמעשה התחילה כחצי שנה קודם, כאשר הלכתי לכנס הרצאות מטעם "העמותה לדסאוטונומיה"- שבין  ההרצאות המעניינות, הייתה הרצאה שהשפיעה עלי. זו הייתה הרצאה על פיזיותרפיה ואני כבר נכנסתי לאופורייה, לתקווה עזה עזה שאשפר את מצב גבי ללא ניתוח. קצת לאחר הכנס יצרתי קשר עם הפיזיותרפיסטית שהרצתה והתחלתי להגיע לפיזיותרפיה. מאז נכנסתי ליום שטוף התעמלות. בבוקר אופני כושר כעשר דקות, אחה"צ תרגילי התעמלות ובערב צעדה לילית עם אבא שלי ואני ממש שמחתי. ההרגשה שלי בנוגע לעצמי לא היתה טובה מזו ואפילו רזיתי שני קילו מיותרים. כול הכבוד לי. 



[לקריאת התגובות]     [הוספת תגובה]     סה"כ תגובות: 0
אני ויוסיcrack 12/14/2006
אני מודה שאני נמנעת מלפנות לבחורים באתרי הכרויות ועוד הייתי בתקופה שכבר לא היה לי חשק לבלינדייטים אבל כנראה משהו בכרטיס שלו קרץ לי. האמת שלא שמתי לב לפרט מסויים, שכנראה אם הייתי שמה לב, הייתי עוברת הלאה. מדובר היה בגיל שלו. בכל מקרה לאחר כמה שיחות החלטנו להפגש. שנינו היינו מודעים לבעיתה המרחק, אבל כנראה הבדידות שכנעה אותנו להפגש, בקטע של אין מה להפסיד.
הדייט הראשון
הפגישה היתה באמת נחמדה, לא היתה התלהבות מצד אף אחד מאיתנו, אך השיחה קלחה וזה היה כבר בסיס טוב לידידות.
כשהגעתי הביתה רציתי לבדוק אם היתה תשובה, ולא התאכזבתי ולא הופתעתי. יוסי אמר שהיה נחמד ואני נראית טוב אך המרחק בעייתי אז כנראה שזה לא מספיק. הסכמתי איתו, במיוחד שפתאום גילו צץ בפני – 39, בקרוב 40. הייתי בהלם ובזה הרגע רציתי לשלוח לו הודעה שהיה נחמד אבל חזרתי לאקס שלי או משהו כזה אך אז זכרתי כמה השיחה היתה נעימה לי וחשבתי שידיד זה תמיד דבר נחמד, כך הגענו לדייט השני.
הדייט השני
בדייט השני כבר הייתי משוכנעת שזה לא זה ובעיקר בגלל עובדת המרחק. יוסי הבהיר לי שרוצה רק לגור בירושלים ואני מצידי לא רציתי להתרחק מהמרכז ומהמשפחה. היה לי גם בעבר כזה סיפור כשיצאתי עם מישהו מערד וממש לא רציתי את הדה-זה-וו הזה כך שבסיום הפגישה סיימנו כידידים ונראה לי ששנינו היינו בטוחים שלא נפגש יותר.
אבל עדיין הקשר התקדם, דרך אתר ההכרויות והטלפון. השיחות זרמו והיה נחמד וכך נפגשנו בשלישית. כאן יוסי הפתיע אותי כי הוא הסכים להיפגש בחולון. אין לו רכב ותארתי לעצמי עד כמה זה מסובך בשבילו, כך שהתחלתי כבר להיות לא בטוחה במה אני רוצה מהקשר, במיוחד שחלק ניכר מהפגישה דברנו על מציאת אהבה ומה מחפשים. אני על מישהו שפנה אלי ויוסי על מישהי שהתחיל קשר. עדיין הרגשתי שיש להשקיע, כמו שציינתי קודם, ידיד זה תמיד נחמד.
כך המשיך הקשר והיו עוד פגישות, כשביניהם היה לי בליינד דייט זוועתי שהתעניין רק במשהו אחד ורצה רק להיות בפינה מבודדת, כך שהחלטתי לפחות לבינתיים לעשות פסק זמן מהפגישות העיוורות, בלי כל קשר ליוסי.
בינתיים התקדמתי עם הספר שיצא לאור וארוע ההשקה היה מתוכנן, כבדרך אגב סיפרתי ליוסי עליו והופתעתי והתרגשתי עד מאוד כשהגיע. כנראה שמבחינתי זו הייתה נקודת המפנה כי באמת הדהים אותי איך יוסי הצליח להגיע מירושלים לחולון במוצאי שבת במיוחד בשבילי, זה בהחלט אמר הכל.
אחר כך התחילה הרכילות בין הבנות. שאלתי את ארבעת חברותי הטובות מה דעתן על יוסי, לא שזה שינה משהו, אך סקרן אותי. חברותי הבחינו בו רק כהרף עין, אך זה הספיק להן להגיד שהוא חמוד ונראה הרבה צעיר מגילו. גם הן אמרו שזה שהגיע מירושלים אומר הרבה. בהמשך דברתי עם חברתי ושאלתי אותה אם כדאי לנסות עוד להכיר מישהו בגילי מהמרכז או להתמקד בקשר עם יוסי. באמת הייתי בדילמה, היה לי מאוד נחמד איתו אבל המרחק נשאר בעינו. תשובתה היתה החלטית – להתמקד במה שיש וכך אני ויוסי הגענו לערב הרומנטי הראשון שלנו, בו חגגנו את ט"ו באב ויום הולדתו. הערב היה רומנטי במיוחד ונהנינו מכל רגע יחד.
הוא האחד בשבילי
מרגע זה הקשר התחיל להתקדם בהילוך גבוה, נפגשנו יותר, היו רגשות והאווירה עצמה היתה רומנטית.
ועכשיו? עכשיו אני בעננים, אנו זוג מאוהב לכל דבר. מרבים להפגש, לדבר ולחלום על עתיד משותף. אני עדיין בהלם, הקשר הפך להיות ה-קשר והרגשה שיוסי הוא האחד. יוסי התגלה כבחור מקסים, רגיש, מתחשב ואוהב, שנהיה לי כל יום חשוב יותר. והמרחק? סך הכל שעה נסיעה והחלטנו שכל האופציות אפשריות ולא ניתן לשום החלטה להרוס את הקשר. הקשר הזה מיוחד מידי, מרגיש נכון והתפתח כנגד כל הסיכויים.


[לקריאת התגובות]     [הוספת תגובה]     סה"כ תגובות: 0
עצמאות וחיים חדשיםcrack 12/14/2006

הספר כידוע יצא ואפילו הבנתי שנמכר בחנויות, לא בטוחה עוד עד כמה, אבל ההרגשה שלי דווקא טובה, שכן אני מאמינה בספר ואף יותר בעצמי. אני יודעת שהספר חשוב, אולי הסוף קצת פחות, אך ערכו רציני ואני מקווה שיסייע בקבלת האחר ויותר מזה, בחיזוק אנשים עם מוגבלויות, כך שלא דואגת. במקביל התחלתי בכתיבת הספר השני, וכתיבת טורים ובלוגים בעוד מקומות ברשת, בשאיפה להפוך לכתבת פרילנסרית. האמת שעכשיו (טרי טרי) לקחתי על עצמי סיכון ראשון בכך שהחלטתי להקטין את היקף המשרה שלי ולהתמקד יותר בכתיבה. אני בהחלט רוצה להיות כתבת ואם אני יכולה להרשות לעצמי לנסות להתקדם בכיוון, למה לא? שכן כולם יודעים שהדבר הכי חשוב זה לעסוק במשהו שרוצים ואצלי זה הכתיבה, אז אחלו לי בהצלחה.

לא רק הפן המקצועי עובר אצלי שינוי, אלא גם הפן הרומנטי. לאחרונה הכרתי בן זוג חדש, שמו יוסי והעניינים מתקדמים טוב מהמצופה, ללא ספק. הקשר אבל גרם לי להבין שחיי צריכים לעבור שינוי די מהותי, שינוי אף מפחיד, שלצערי לא אקבל בו את התמיכה הרצוייה, כנראה.

מדובר במעבר מהבית.

פתאום אני קלטתי שני דברים: 1. אני נכנסתי לקשר רציני ועוד עם גבר מירושלים. 2. עוד לא הרבה מידי זמן אהיה בת 30. הגיל מפחיד אותי וגם גורם לי להבין שאני כבר לא ילדה, כבר עצמאות נדרשת בכל מה שזה אומר וזה אומר – מעבר מהבית. אני חושבת שאף פעם לא דמיינתי את עצמי עוברת מהבית. מדובר בהורים שלי, בעזרה ופינוק. מדובר בחיים הטובים, אבל נראה שהגיע הזמן לחיים טובים חדשים, חיים עם עצמי.

לפני שאמשיך הלאה, באמת אפרט קצת על הילדה שהייתי והקשר עם המשפחה. לקח לי זמן רב עד שהפכתי לעצמאית, מודה ואפילו לא בטוחה אם רק בגלל המחלה. תמיד הייתי עצלנית וחששנית וזוכרת שאפילו כילדה פחדתי להשאר לבד בבית או לצאת בלי אף אחד. פחדתי כמעט מכל דבר ואולי אפילו מהצל של עצמי. למזלי תקופה זו עברה די מהר, אבל עדיין הייתי רחוקה מלהיות עצמאית. מודה למשל שעדיין אמי מסייעת לי בבחירת בגדים כי אני אף פעם לא בטוחה מה מחמם מספיק ומה לא, וכן אפילו בהכננת פרוסה עם ממרח, אבל זה כבר יותר קשור באמת למגבלה, שכן הידיים שלי לא יציבות ולי זה יותר קשה מלאחרים. לקח לי די זמן להיות עצמאית וגם עכשיו אני לא לגמרי ואני יודעת שעכשיו זה רק שאלה של זמן (ולא ארוך מידי) עד שאצטרך יותר להיות עצמאית ולהתחיל לעשות את רב הדברים לבד.

אני די עצמאית, אבל די זה לא מספיק. הקשר עם יוסי מתקדם יפה, אנחנו סוף סוף יוצאים לסו"ש ראשון בבית מלון ומשהו אומר לי שבקרוב כל סוף שבוע נהיה יחד ונבנה את הקשר לקשר רציני ואמיתי. פתאום אני מתכננת לנסוע לבד ברכבת ופתאום צריכה להתארגן בעצמי, פתאום אני רואה את החיים מחוץ לבית וזה מפחיד. אפילו כלכלית אני נכנסת ללחץ, מודעת שצריכה להתחיל יותר לחסוך ובגלל זה לא רוצה לגעת עוד בכספי ביטוח לאומי ועד שאמצע אבודים החלטתי די לקצץ בבילויים שלי.

מגורים לבד זה עכשיו הכי רלוונטי שאפשר.  כמו שכבר אמרתי, אני הכי רוצה  לעבור לגור עם יוסי,  אך לא בטוחה מתי זה יקרה, כך שיש גם אופציה שקודם אעבור עם שותפה או ביחידת דיור עם עוד אנשים במצבי. מודה שזה פחות מלהיב אותי, אך גם זו דרך לחיים עצמאיים וזה מה שאני צריכה.

הבעיה אצלי היא בעיקר הלילות. אני נכנסת הרבה פעמים ללופ של לחץ שגורם להרגשה פיזית לא טובה ואז לא מצליחה לישון ובשל סחרחורות צריכה את עזרת ההורים.

אני תוהה מה יקרה כשאגור לבד, אף כי זה יכול להיות הפתרון המושלם, שכן בהחלט יוריד מרגשות האשמה ובכך יש סיכוי שהמעגל ישבר.

ואולי בעצם כל העניין לחיים עצמאיים מופרז? סך הכל טוב לי בבית, אז למה למהר. יש לי החדר שלי והרבה פרטיות וזה לא שאני מפריעה להורי מידי, אפילו מנסה לעזור כשאני יכולה, אז למה לא להמשיך ככה וזהו? זוכרת שבעבר אבי אף הציע שכאשר אגור עם בן זוג ומשפחה ניתן להוסיף יחידה נפרדת וכך גם תהיה לנו הפרטיות וגם העזרה. אוקי, יודעת שהורי לא נהיים צעירים יותר, אז אביא מטפלת זרה גם. מושלם, לא? אולי... האמת שאני הרבה יותר מבולבלת ממה שחשבתי. הכל אפשרי, אך מה הצעד הנכון? ומי יכול באמת להגיד לי מה לעשות? כנראה רק אני.

טוב, בינתיים אתמקד בקשר עם יוסי והכתיבה, לא צריך למהר לכלום, נכון? במיוחד שלא בטוחה עד כמה אני יכולה להביא ילד לעולם. כלומר, טכנית אני יכולה, אך צפוי הריון קשה מאוד, ניתוח קיסרי ואפילו לא רוצה להתחיל לחשוב על הטיפול בתינוק. טוב, דייה לצרה בשעתה, כמו שאומרים, בינתיים כתיבה ויוסי, יוסי וכתיבה.



[לקריאת התגובות]     [הוספת תגובה]     סה"כ תגובות: 0
שבוז הוא פורטל המיועד למתגייסים, חיילים וחיילים משוחררים. שבוז כולל מידע מעודכן ורלוונטי על צו ראשון. תפקידים, קורסים, מיונים, תאריכי גיוס, רשימת ציוד, טירונות, חיל השריון, חיל רגלים (חי"ר), חיל תותחנים, חיל הנדסה (הנדסה קרבית), חיל הים, חיל הרפואה, חיל האוויר, חיל החימוש, חיל שלישות, חיל החינוך, חיל המודיעין, מג"ב, גולני, אגוז, שלדג, סיירת מטכ"ל, 669, דובדבן, עוקץ, חובלים, קצין העיר, בית החייל, משכורת צבאית, חר"פ, גימלים, קצונה, הנחות לחיילים, עבודה מועדפת, פיקדון אישי, מענק שחרור, פסיכומטרי, בגרויות, כנס משתחררים ועוד.