שבוז חיילים
חיפוש
חיפוש חיפוש חיפוש
מתגייסים חיילים משוחררים סטודנטים דרושים פורומים מגזין לימודים
שבוז ראשי   >>  חיילים מתגייסים   >>  טיס
דוא"ל
סיסמא
שכחת סיסמא? כניסה
הרשמה לאתר תאפשר לך
לכתוב בפורומים, לראות מי
מתגייס איתך ועוד!
המדריך למתגייס המדריך למתגייס
צו ראשון
הכנות למיונים
לפני הגיוס
רשימת ציוד
יום הגיוס
טירונות
כושר
מאמרים
מי מתגייס איתי מי מתגייס איתי
בחר/י את תאריך גיוסך


טיס
צילום: דובר צהל
עוף גוזל

כללי: כל אחד רוצה להיות טייס. הפאסון, הרספקט, בסיסי חיל האוויר, הבחורות – וכלי של 20 מיליון דולר בידיים. כל אחד רוצה, אבל רק מעטים יכולים. רק הטובים והטובות– לטיס.

תפקיד היחידה במלחמה: להפציץ, ליירט, להשמיד, להנחית, להצניח, להוביל, לחסל. בקיצור – כל מה שמגניב.

תנאי קבלה ליחידה: פרופיל 82-97, אך בלי סעיפים פוסלי טיס, שהעיקריים שבהם הם אסטמה פעילה (אסטמה בילדות לא בהכרח פוסלת מועמדות); מיגרנות; בעיות אורטופדיות קשות; ובעיות שמיעה (גם הקלות ביותר). קב"א 54-56 (דפ"ר 80 ומעלה).
השלב הראשון במיונים הוא מבדקי צוות אוויר, הנערכים בלשכת הגיוס האיזורית. החלק הראשון כולל מבחנים פסיכוטכניים. מי שעובר לחלק השני נדרש לשני מבחנים: פירוק והרכבת מכונה בזמן קצוב, ומכונה בודקת קואורדינציה.
השלב הבא – ירפ"א א', הנערך בירפ"א כמובן (יחידת הרפואה האווירית בתל השומר). בחלק הראשון – מבחן נייר ועיפרון בנושאים שונים (מתמטיקה, תפיסה מרחבית וכו'), ושאלון אישי (קורות חיים וכו', שווה להיות אמינים).
החלק השני נערך באותו היום, וזהו הסימולטור המפורסם. בסך הכל זה מזכיר סימולטור טיסה במחשב: יושבים עם ג'ויסטיק ומצערת (סטיק המהירות) ונעים לפי ההוראות – מעקב אחרי מטוס, ירי וכו'. החלק הראשון מוקדש לתרגול, ובהמשך נערך המבחן. חשוב לפעול על פי ההוראות, ולנסות לשפר ביצועים.
טיפ: התנועות שעושים בסימולטור צריכות להיות קלות ומדודות ולכן,  כדאי להתאמן עם ג'וייסטיק רגיש במיוחד כדי לא להתרגל לתנועות "חזקות". סימולטורים מומלצים: סחמולטורים של טיסנים וסימולטור בשם: Flight Simulator 2004.
בתוך כ-3-4 חודשים תקבלו תשובה אם עברתם לשלב הבא: ירפ"א ב'. החלק הראשון הוא ראיון קצר עם פסיכולוג (אמינות ושלווה, לא צריך יותר). מי שעובר אותו, ממשיך לבדיקות רפואיות דקדקניות (דם, שתן, ראייה, שמיעה, אק"ג, ובדיקות נוספות לפי הצורך). מי שכשיר – ממשיך לגיבוש.
גיבוש טיס מתחיל בבדיקה רפואית קצרה בתל השומר, משם יוצאים לחצרים. חמשת הימים הקרובים כוללים מסע יומי, בילוי ב"מגרש המשחקים" (מתקני משימות, כמו להעביר חבית מצד אחד של המתקן לשני בלי לגעת בחלקים האדומים של החבית, וכו'), משימות אישיות (שינון חומר לימודי, חפירת בור מילוט ועוד), משימות משותפות (כמו תכנון מתקפה אווירית), דיונים, הקפצות ותיזוזים, ובסוף – אולי – קורס טיס עתידי.

קורס טיס: אורכו 3 שנים.
א. השלב המכין: כ-6 חודשים. טירונות (8 שבועות טירונות חי"ר), לימודי תעופה (7 שבועות, מומלץ להתכונן מראש דרך הקישור למטה), וטיסות מיון (צ'קים) על "סנונית" [כדאי לשנן את הבד"חים (בקרה דיווח) עוד טרס הגיוס, הקישור למטה].
ב. השלב הבסיסי: 5 חודשים של הכשרת קצין-לוחם: אימוני חי"ר מתקדמים, קורס צניחה, סדנת מילוט (ניווט בשטח לא מוכר, הישרדות בתנאים קיצוניים וכו'), לימודים אקדמיים, וצ'קים על "צוקית" (וחלוקה למגמות – טייס קרב, מסוקים, נווטים ומכוננים – מהנדסי טיס).
ג. השלב הראשוני: כ-6 חודשים, בהם רוכש פרח הטיס מיומנויות טיסה בסיסיות, בהתאם למגמה.
ד. שנה אקדמית: שנה המוקדשת ללימודים אקדמיים, לקראת קבלת התואר, בארבעה מסלולים, אליהם מתחלקים לפי העדפות והישגים. הלימודים נערכים בחצרים, עם מרצים מאוניברסיטת בן גוריון.
ה. השלב המתקדם: השלב בו רוכשים החניכים את מיומנויות התפעול המבצעי של הכלי, ומסיימים את לימודיהם. אחרי 3 שנים מגיע "מסדר הכנפיים" המרגש, ואיתו חתימה ל-9 שנות קבע בסרבל טיסה.
ו. קא"מ: קורס אימון מבצעי של 4-6 חודשים, המכין את הטייסים הטריים למשימות המבצעיות המצפות להם.

בסיסים:
ביה"ס לטיסה נמצא בחצרים (ליד באר שבע). מלבדו, בסיסי חיל האוויר פזורים בכל הארץ, מרמת דוד בצפון, דרך תל נוף (ליד רחובות), ועד עובדה בדרום.

יציאות: עם הזמן זה יותר ויותר טוב, אבל בינינו – מי שהולך לטיס, לא מחפש יציאות טובות הביתה.

מה אומרים על הטייסים: שיש להם את המקצוע הכי שווה, האוכל הכי טעים, והבחורות הכי יפות. ואתם יודעים מה? כנראה שהכל נכון.

קישורים ומידע נוסף:
מידע בנוגע לזימון לגיבוש: מדור סיירות, 03-5699088.
מידע בנוגע לזימון לירפ"א א' חלק ראשון ושאלות כלליות: מדור צוות אוויר, 03-7377754/7374569.
מידע בנוגע לזימון לירפ"א א' חלק שני וזימון לירפ"א ב': מדור מיון חיילי חיל אוויר, 03-7377453.
מידע בנוגע לבדיקות רפואיות: מדור ירפ"א קבלה רפואית, 03-7379167/6.
 

 

         
שתף    
כתבות נוספות
חיל איסוף קרבי – לוחם איסוף
חיל תותחנים
פלס"ר שריון
חיל השריון
חיל ההנדסה – יחידת האב"כ
הנדסה קרבית, חיל ההנדסה
12345
> > > > > > > > > >
תגובה לכתבה  שלח לחבר  גרסת הדפסה 
תגובות
10. לא נכון לטייס צריך מינימום דפ"ר 70
מאת:חגי        04/01/2013

9. הקורס דורש דפר 60 ומעלה
מאת:פרח טיס       24/03/2012

8. מה פתאום
מאת:ליז       16/01/2012

7. הטובים לטיס
מאת:אור       24/01/2011

6. ל-5- כי אתה משתמש בפיירפוקס      ל"ת
מאת:אני       01/07/2010

5. למה זה לא פותח את התגובות??      ל"ת
מאת:...       20/09/2009

4. לא נכון
מאת:שייטניק       15/08/2009

3. האם כדאי להיות טייס
מאת:חסוי       03/06/2009

2. קצת לא מדויק
מאת:גיא ביטון       06/11/2008

1. קצת פרופורציות
מאת:אלי       13/07/2008

שבוז הוא פורטל המיועד למתגייסים, חיילים וחיילים משוחררים. שבוז כולל מידע מעודכן ורלוונטי על צו ראשון. תפקידים, קורסים, מיונים, תאריכי גיוס, רשימת ציוד, טירונות, חיל השריון, חיל רגלים (חי"ר), חיל תותחנים, חיל הנדסה (הנדסה קרבית), חיל הים, חיל הרפואה, חיל האוויר, חיל החימוש, חיל שלישות, חיל החינוך, חיל המודיעין, מג"ב, גולני, אגוז, שלדג, סיירת מטכ"ל, 669, דובדבן, עוקץ, חובלים, קצין העיר, בית החייל, משכורת צבאית, חר"פ, גימלים, קצונה, הנחות לחיילים, עבודה מועדפת, פיקדון אישי, מענק שחרור, פסיכומטרי, בגרויות, כנס משתחררים ועוד.